Grupa II Wiewiórki

Liczba odwiedzających: 2537

Wychowawcy grupy:


I TYDZIEŃ - ŚWIĘTO DZIECI
  • Podawanie informacji o sobie- swojego imienia, nazwiska, określanie swoich cech fizycznych: płeć, wiek, kolor oczu.
  • Określanie swoich ulubionych zabaw, zajęć.
  • Uczestniczenie w działaniach pozwalających na poznanie swoich możliwości,
  • Współdecydowanie o ubiorze, wyborze zabawek, zabaw.
  • Poznawanie wartości moralnych i pożądanych zachowań: doświadczanie na konkretnych przykładach (sytuacje dnia codziennego, zachowania bohaterów literackich), np. dobra, odwagi, empatii, nie chwalenia się.
  • Poznanie dzieci innych ras, dostrzeganie podobieństw i różnic w ich wyglądzie, uświadamianie, że są dzieci innych ras, żyjące w gorszych warunkach.
  • Uczestniczenie w zabawach i konkurencjach sportowych zorganizowanych w grupie z okazji Dnia Dziecka.
  • Przygotowanie prezentu dla kolegi/ koleżanki na pocieszenie, rozbudzanie empatii, przeżywanie radości z możliwości obdarowania kogoś prezentem.
II TYDZIEŃ - MOJE PODWÓRKO
  • Nasze bezpieczeństwo na co dzień.
  • Uświadomienie niebezpieczeństw wynikających z nieprzestrzegania zakazów;
  • Poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu: bawienie się w miejscach niedozwolonych, np. przy ruchliwej ulicy, na zamarzniętym stawie; rozmawianie z obcymi ludźmi (niepodawanie danych osobowych oraz nieprzekazywanie informacji na temat rodziny), jedzenia nieznanych roślin, brudnych owoców, zbliżania się do nieznanych zwierząt.
  • Bezpieczne korzystanie ze sprzętu sportowego, przyborów, narzędzi, urządzeń znajdujących się na placu zabaw.
III TYDZIEŃ - ŻYĆ W ZGODZIE I PRZYJAŹNI

NASZA GRUPA. NASZE ZABAWY I ZAINTERESOWANIA:
  • Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji.
  • Nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie. Podejmowanie wspólnych zabaw.
  • Organizowanie zabaw w kącikach zainteresowań i innych miejscach do zabaw.
  • Wymienianie poglądów na temat ulubionych zabawek.
  • Przeliczanie zabawek, określanie ich kolorów, kształtów - zabawy matematyczne.
  • Rozwijanie inwencji twórczej i kreatywności poprzez zabawy z muzyką, np. podczas opowieści ruchowych.

IV. TYDZIEŃ. ZBLIŻAJĄ SIĘ WAKACJE.

  • Zapoznanie ze sposobem spędzania wolnego czasu na wakacjach (bezpieczne zabawy na wakacjach).
  • Rozwijanie zmysłu dotyku, kreatywności i sprawności manualnej.
  • Wykonywanie ćwiczeń wzmacniających pamięć wzrokową, słuchową, dotykową i ruchową.
  • Nauka na pamięć krótkich wierszy i piosenek treściowo bliskich dzieciom - sytuacjom, z jakimi się spotykają.
  • Rozpoznawanie i nazywanie różnych środków transportu.
  • Ćwiczenie swobody wypowiedzi na zadany temat.
  • Uświadamianie konieczności właściwego zachowania się w środowisku przyrodniczym.
  • Poznanie pracy kierowcy, motorniczego, pilota, kapitana statku.
  • Rozwijanie umiejętności tanecznych, rytmicznych i wokalnych - umuzykalnianie dzieci.