Wychowawcy grupy:
- Joanna Wróblewska
- Żaneta Kotowska
Adres e-mail: rybki2022@przedszkolechotomow.pl
Ramowy rozkład dnia w grupach przedszkolnych.pdf
Godziny dostępności w roku szkolnym 2023/2024
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC MARZEC
Tydzień I: W TEATRZE
- Bogacenie słownictwa dzieci o wyrazy związane z teatrem.
- Wdrażanie do kulturalnego zachowywania się w teatrze.
- Wdrażanie do uważnego słuchania dłuższych opowiadań.
- Aktywne uczestnictwo w zabawie inscenizacyjnej.
- Czerpanie radości ze wspólnych zabaw.
- Rozumienie różnicy pomiędzy kukiełką, pacynką i marionetką.
- Rozmowa na temat wyglądu lalek.
- Zdobywanie ogólnej wiedzy o teatrze.
Tydzień II: PRZEDWIOŚNIE
- Poznawanie pierwszych zwiastunów wiosny.
- Zapoznanie z wyglądem i nazwami pierwszych wiosennych kwiatów.
- Rozwiązywanie zagadek słownych i obrazkowych.
- Utrwalanie nazw pór roku.
- Oglądanie przejawów wiosny na ilustracjach.
- Poszerzanie wiadomości na temat zwierząt budzących się z zimowego snu.
- Poruszanie się do utworu Vivaldiego z cyklu Wiosna Cztery pory roku zgodnie ze wskazówkami nauczyciela lub swobodna ekspresja ruchowa.
Tydzień III: WIOSENNE PORZĄDKI
- Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.
- Poszerzanie wiadomości na temat prac wykonywanych wczesną wiosną w ogrodzie oraz narzędzi ogrodniczych.
- Poznawanie budowy kwiatów i czynników, których roślina potrzebuje do wzrostu.
- Rozpoznawanie pracy człowieka w różnych środowiskach przyrodniczych: ogród.
- Utrwalanie nazw narzędzi ogrodniczych.
- Poznawanie najstarszych drzew rosnących w Polsce.
- Rozumienie znaczenia drzew dla środowiska przyrodniczego.
- Utrwalanie nazw narzędzi ogrodniczych: motyczka, szpadel, konewka, grabki.
Tydzień IV: WIELKANOC
- Przybliżenie symboliki świat Wielkanocnych na podstawie wiersza oraz własnych doświadczeń dzieci.
- Zapoznanie z tradycyjnymi potrawami wielkanocnymi.
- Zdobywanie wiedzy na temat pisanek.
- Rozwijanie umiejętności słuchania i oglądania filmu edukacyjnego.
- Uświadamianie, że składanie życzeń jest oznaką miłości i życzliwości do drugiej osoby.