Grupa Rybki

Liczba odwiedzających: 4092

Wychowawcy grupy:

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC MARZEC

Tydzień I: W TEATRZE

  • Bogacenie słownictwa dzieci o wyrazy związane z teatrem.
  • Wdrażanie do kulturalnego zachowywania się w teatrze.
  • Wdrażanie do uważnego słuchania dłuższych opowiadań.
  • Aktywne uczestnictwo w zabawie inscenizacyjnej.
  • Czerpanie radości ze wspólnych zabaw.
  • Rozumienie różnicy pomiędzy kukiełką, pacynką i marionetką.
  • Rozmowa na temat wyglądu lalek.
  • Zdobywanie ogólnej wiedzy o teatrze.

Tydzień II: PRZEDWIOŚNIE

  • Poznawanie pierwszych zwiastunów wiosny. 
  • Zapoznanie z wyglądem i nazwami pierwszych wiosennych kwiatów.
  • Rozwiązywanie zagadek słownych i obrazkowych.
  • Utrwalanie nazw pór roku.
  • Oglądanie przejawów wiosny na ilustracjach.
  • Poszerzanie wiadomości na temat zwierząt budzących się z zimowego snu.
  • Poruszanie się do utworu Vivaldiego z cyklu Wiosna Cztery pory roku zgodnie ze wskazówkami nauczyciela lub swobodna ekspresja ruchowa.

Tydzień III: WIOSENNE PORZĄDKI 

  • Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.
  • Poszerzanie wiadomości na temat prac wykonywanych wczesną wiosną w ogrodzie oraz narzędzi ogrodniczych.
  • Poznawanie budowy kwiatów i czynników, których roślina potrzebuje do wzrostu.
  • Rozpoznawanie pracy człowieka w różnych środowiskach przyrodniczych: ogród.
  • Utrwalanie nazw narzędzi ogrodniczych.
  • Poznawanie najstarszych drzew rosnących w Polsce.
  • Rozumienie znaczenia drzew dla środowiska przyrodniczego.
  • Utrwalanie nazw narzędzi ogrodniczych: motyczka, szpadel, konewka, grabki.

Tydzień IV: WIELKANOC

  • Przybliżenie symboliki świat Wielkanocnych na podstawie wiersza oraz własnych doświadczeń dzieci.
  • Zapoznanie z tradycyjnymi potrawami wielkanocnymi.
  • Zdobywanie wiedzy na temat pisanek.
  • Rozwijanie umiejętności słuchania i oglądania filmu edukacyjnego.
  • Uświadamianie, że składanie życzeń jest oznaką miłości i życzliwości do drugiej osoby.